En dröm jag hade i natt...

Helt sjuka saker jag drömmer om ibland alltså. Inte för att denna dröm är jätte konstig men jo kanske lite =)

Natten till idag drömmde jag om att, Jag och min syter Linda bodde på ett slott vid Östemalm.
Slottet var ganska så ny renoverat men lite var kvar att göra.

Det var tre våningar, som jag kan minnas och hade tre badrum och en massa sovrum.
Vi hade köpt slottet med möblering. Kan hända att vi hyrde det eller något sånt.

Det fanns en vallgrav runt slottet som man kunde bada i, och bron var fjärrstyrd.
Så när ingen kom på besök åkte den in i berget, så det var vatten runt hela.

En av dagarna precis när vi hade flyttat in, kom våra kusiner från värmland, Säffle
På besök med sällskap av syskonen och pappa.

De var inte långvariga så de stannade över natten vilket inte gjorde något för oss, för gott om plats fanns det.
Våningen längst ner var som ett enda stort rum med avskilt för toalett.
Den var inred med massa små barnsängar. Vilket var klockrent för det var många kusinbarn och syskonbarn.

Jag hade badat tidigare på dagen i vallgraven och vattnet var riktigt kallt, så när kusinerna kom och ville bada hoppade jag över det. Men fick för mig efter en stund att jag skulle bada en gång till så jag tillbringade stor del av kvällen med att leta efter min bikini.
När jag till slut hittade den, hade de slutat bada och det var läggdags.

Dagen efter åkte kusinerna hem och vi hade bestämt med Cissi, Robert, Frida och Oves pappa Palle att vi skulle bjuda på middag och umgås.
De anlände med bil så bron åkte ut och tillbaka.
När de kommit innan för dörren så kom jag och linda på att vi inte hade köpt någon mat så vi sa att:
- Vi bjuder på pizza.
Vi står på gatan precis framför slottet och diskuterar om var vi ska gå eller ta bilen, vilket håll är bäst.

Då nämner Palle att om vi tar bilen genom Östermalm kommer vi ingenstans efter som alla blinda kommer bara gå över alla övergångs ställen hela tiden så köerna blir längre och längre.

Just som vi står där ser vi en blind som inte verkar vara det och bara springer över rödljuset med all trafik och alla bilar stannar så klart.
När vi följer denna blinda person så kommer hon emot oss och går fram till linda och frågar vem som är Elin Eriksson.

Linda pekar på mig och den blinda tjejen ser på mig är det du som är Elin.

Just då väcker Ove mig en andra och sista gång med:
- Elin, vakna nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0