R.I.P Fisken DIEGO

Midsommardagen den 25/6 2011

Min semester har börjat och sommaren är här. Men inte för min fisk Diego, som nu är i sitt himmla pöl där han lever vidare.
Vi hittade honom liggandes i växterna i akvariet, först trodde vi han sov. Men inte =(

Vi kollade snabbt värdet på vattnet och inget fel på det. Han har aldrig visar något tecken på sjukdomar förutom att han blev lite blek var mycket på botten och på slutet tappade aptiten.
Har googlat mig fram till, att han dog av ålder. =(

2 år är en hög ålder för en kampfisk som han. Jag fick honom av mina syskon i födelsedags present i Oktober.
Ca nio månader sedan.
Han var stor och färggrann så inte helt förvånande om han var ca året.


Jag tackar honom för den tid som han gett oss och det stora intresset för akvarium som han gett mig, aldrig efterforskat så mycket som inför det nya köpet av akvarium till Diego.
Vänner till honom, växter han skulle gilla och storlek på boendet, allt!!!

(Hittade ett forum där jag läste att en kampfisk kan bli 6 år, men kan säga att det tror jag inte på idag.)

Han hade det bra sina sista dagar hos oss <3 Saknar dig!!!


Kommentarer
Postat av: Borre

Konstigt att han dog när du varken hade doppvärmare eller cirkulation/filter i karet. Sen så är det där karet knappt tillräckligt stort för en kampfisk. Läs på rätt nästa gång du skaffar fisk.

2011-07-23 @ 19:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0