Underbaraste djuret på jorden - HÄST


Djurälskare är bara förnamnet om jag ska berätta om mig själv. Bara därför som jag gick på Jällsskolan utanför Uppsala, som är en naturbrukskola med många inriktningar.
Jag valde just HÄST =)

Ångrar det inte en enda sekund, storm trivdes med allt som hade med Jälla att göra.
Framför allt lärde jag känna mina bästa vänner Elin, Moa och Petra, som jag har idag.

- Vad skulle livet vara utan djur?!
- Väldigt tomt och tråkigt, skulle jag svara.

Jag gillar framför allt hundar, katter - och hästar som har något riktigt speciellt, så fina djur!!!

Men eftersom en annan är uppvuxen på en bondgård så är det många andra djur jag gillar: gris, ko, marsvin, kaniner, får och höns =)

I lördags var vi hem till min barndomsgård och hälsade på varmblods hingsten Ideal Dexter.
Fölet som föddes precis lagom till jag tog min student 2002.
Så ni kan nog gissa vad jag gjorde hela den sommaren ;)


(film fixad av min älskling)
Älskar faktiskt när min kära sambo får för sig att fota o filma när vi bara åker i väg på något
. Speciellt när han gör något av det, som denna film!!!

När Dexter föddes var hans liv redan planerat, dock har det inte blivit så som jag hade tänkt det.
Jag fixade träning hos min vän i Sala då han var 2år o han gick kvaltider 10 månader senare men tyvärr kunde inte träningen fortsätta hos min vän. Sen dess har han stått hos min pappa.
Iof inte så konstigt eftersom pappa står som ägare.

Den 2/6 - 11 fyllde Ideal Dexter 9 år, tiden bara rinner i väg....

Kommentarer
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Ja hästar är verkligen underbara djur :) Tävlar han nu?

2011-06-12 @ 22:18:25
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0