Nytt hem till Diego!!!


Här är vårt nya akvarium till Diego, kampfisken jag fick i present på min födelsedag av mina syskon.
Vi inhandlade det i Lördags på Bromma ZOO www.zoomarknad.se

En tidig julklapp från Oves mamma Eva och hennes sambo Ludde.
Tack så jätte mycket, vi är jätte glada. Nu kan vi lära oss mer om akvarievärlden =)

Det är ett 60 Liters akvarium i hårdplast, så snyggt när man slipper skarvarna, så som glas har.
Heter Nanoextreme och har inbyggt filtersystem som sitter baktill så man slipper en stor låda att försöka täcka.

Känns som en bra storlek att börja med, planen är att köpa till nya fiskar så det biologiska kretsloppet kan börja på allvar.

I nästa inlägg ska jag ladda upp steg för steg "Hur man startar upp ett akvarium"
För nu har vi lärt oss det oxå =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0