Hundens ras är bestämd...!!!

Nu har jag äntligen bestämt mig vilken ras vår hund kommer vara i framtiden, när vi nu kommer skaffa en.
Har senaste tiden varit inne på en Russkiy toy. Men har insett att det blir en för liten hund för vår livsstil.

Man ska ju i rimlig tid kolla upp allt om rasen innan man skaffar sig just den, så nu kan jag lägga all energi för att veta mer och ännu mer om just SHIBA.

För nu har jag och älskling pratat om hund ett tag (eller snarare jag som pratat) och bestämt oss för en Shiba och den rasen har jag varit inne på tidigare och skrivit om i bloggen men det var nog ett tag sedan, för jag ramlade in på Russkiy toy rasen i höstas och blev små kär i den lilla rasen.

Men jag gillar verkligen Shibans egenskaper och storlek, vet att det kommer passar oss så BRA.
Är det inte sött, de ser ut som små björnar första tiden =)
Gillar skarp Black and Tan färgen. Tycker iof. om den röda färgen men lite extra för just denna färg.
Dessa bilder har jag lånat från forumet på VOVVE.NET där jag blev medlem idag.
Finns en hel medlemmar som har Shiba. TACK, TACK!!!

Vi ska skaffa oss en hanhund som vi sedan kommer kastrera, så den går bra ihop med både tikar och hanar.

Vill gärna skaffa hund omgående men väntar nog ändå ett år ialla fall, vill ju ha valpen på våren.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Så kul! Det där ser jag fram emot! Saknar fortfarande min Shiba tots att det gått 16 år sedan hon gick vidare till hundhimlen.

Black & tan är riktigt fina och OM jag någon gång åter kan ha hund blir det en sådan för mig med. Vill nog inte ha en röd igen. Tror det blir för mycket påminnelse om "Q".

2010-04-26 @ 12:28:05
Postat av: Anders

Hoppas du får en social hund då för jag har för mig att det finns en del som inte är så sociala. Sedan krävs det väl speciellt med Shiba att man är en tydlig flockledare. Fast jag kan komma ihåg fel. Det är väl i alla fall en intelligent hund.

2010-04-26 @ 16:57:37
URL: http://operationsbloggen.blogspot.com/
Postat av: Gina

Åh har också förälskat mig i russkiy toy för ca 3 år sedan och nu i januari får jag hem min tjej! :D



Synd att det ej blev någon ryss för dig, men som du säger... hundrasen ska passa ens livssituation :)

2012-01-03 @ 14:53:10
URL: http://pixiefisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0