Strippen körning är de bästa som finns...!!

Godmorgon alla härliga människor!

Då var det måndag igen då, den 18 maj 2009. Ska börja jobba vid kl. 11 så jag ställde alarmet lite tidigare för att kunna dela med mig av de två senaste helgerna som jag varit med om.
Vilka har varit jätte roliga och hur kul som helst.

Förra Lördagen den 9 maj var vi ut till Lunda flygfält som ligger ett par mil om Uppsala, för att få köra konbana och stripp.
De var X40 klubben som anordnade detta och vi fick delta.

Förmidagen bestod av konbana, där Ove körde så däcken skrek. Medan jag inte vågade köra lika snävt.
Lite läskigt, man vill ju inte köra på en kona som sedan förstöra lacken eller fälgen. Så de blev lite avstånd ifrån dem.

På eftermiddagen var den strippkörning, vilket visade sig vara hur kul som helst.
Jag har aldrig kört något liknande, om man inte ränkar med alla galna starter man kört vid rödljusen ;) sen man fick körkort.

strippkörning

För er som inte riktigt förstår vad en stripp är så kan jag säga att man kör en sträcka på 402 meter och startar stilla stående, oftast mot någon men annars bara för att lära sig bilen, vilket varv man bör ha när man drar i väg, sen är det bara att gasa och växla.
Gå riktigt fort...slut hastigheten låg på ca 160 km/h.

Denna Lördag var bara en för smak till Emmaboda som vi var på denna helg, 16 maj.

De som var bra med lunda är att man kan få öva, inte så många folk som ska döma en. Utan bara tycker det är lika kul o en själv.
Men på Lunda kan vi inte ta tid utan bara se vem som kommer först, därför ska de bli riktigt kul på Emmaboda där man får tiderna på papper.

Mer om Emmaboda kommer...

Kraam Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0