EDPS Emmaboda 2009

Oj oj oj säger jag bara efter denna helg :) att få köra strippen på en riktig bana med läktare, tidtagning, startgran och ett jäkla bra förarmöte så blev dagen på Emmaboda en riktig höjdare.

Att man är tjej gjorde ju inte saken sämre *hihi* 

strippen

Förra året när EDPS Emmaboda var, ställde vi ut S40:n i Gatbilsmontern men den dagen var riktigt lång men jätte kul då oxå. Men i år var det mer än bara kul, det var hur ballt som helst. Slog utställningen med häst längder.

Dagen började med att vi anmäler oss i sekriteriatet där jag får mitt start nr. 5034 vi ska köra i klass 5 som är fyrhjulsdrift.
Ove som har vanan inne får börja, jag var riktigt nervös men kände att, jag vill inte börja.



Vilket var jätte bra drag för när Ove fått sin tid 14.96s och det är min tur efter ca 1,5h så kör jag en tid på 14.46, en halv sekund snabbare än min sambo =)
Gissa om jag fick applåder när jag kom tillbaka vid åter line:n
Speakern hade kul åt det oxå, han säger att Ove borde ta tag i denna och visa var skåpet ska stå.



Men jag får köra två vändor till. =)
Omgång nr 2 blir bäst tid på 14.21 och jag är riktigt nöjd med min dag på EDPS Emmaboda 2009!!!



Att köra sprippen på Emmaboda var något jag från början inte trodde att de skulle vara så roligt som jag tcker nu efter att jag kört. På lördag kvällen var man inte så pigg utan riktigt trött.

Men de är inte så konstigt för innan man får köra har man en jäkla puls och efter rak sträckan släpper adrenalinet och man blit tok skakis i benen ;)

En riktigt härligt känsla, faktist!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0