Tillbaka i Uppsala igen då =)

Nu är man inne på tredje veckan på jobbet i Uppsala, denna gång tyvärr inte på Trädgård,
Men de har jag redan berättat för er, för närmare bestämt en månad sedan.

Jag är på Byggavdelningen, och det går riktigt bra faktist. Min stora fara var sågen men den är jätte kul och köra =)
Så det är över vunnet.
Visst det är massa nytt att lära sig men de är jue bara att vara med överallt och öppna upp öron och ögon.

Att jag är i Uppsala igen betyder att jag måste pendla från Stockholm, vilket är 7mil enkel resa, 14mil / jobb dag.
De blir en jäkla massa mil på både veckor och månader.
Som jag nämde tidigare bor jag nu i veckorna hos min kompis Moa, hon har en trea med ett tomt rum som hon tidigare hade en hyres gäst i.
En tältsäng och en garderob är allt som finns i rummet!
Visst de är inte som hemma men det är något för tillfället, just nu, de är inte roligt att åka bil massa mil varje dag, inte billigt heller.
Jag är oerhört nöjd och glad att jag faktist kan leva/bo så här som jag gör, ALL TACK TILL DIG MOA!!

Det blir lite annorlunda vardag men jag försöker slappna av så gott jag kan, Har gjort det till en träningsvecka då jag kan åka ner på stan och simma 50 längder två gånger i veckan.(Försöker få det regelbundet, så gott de går)
Bra att röra lite på sig.

De är inte de att jag inte trivs i Uppsala, jag skulle kunna jobba på bygg hela sommaren, få vara kvar på de jobbet jag varit på de senaste fem åren, där jag trivs jätte bra.
Men jag vill verkligen tillbaka till Stockholm, vårt hem tillsammans och ett nytt spännande område.

Vi får se vad tiden utvisar.

Ha de så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0