HUND 2009 på Älvsjö mässan.

Hej alla glada!

I helgen var det hund i fokus på den stora årliga mässan i Älvsjö.
Som alltid är under lucia helgen. Både lördag och söndag.

Vanja, min kära jobbarkompis fick med mig dit för att vi skulle titta närmare på de rasmontrar som fanns där hela helgen. Vi var där under lördagen bara men hade gärna åkt dit söndagen oxå nu med facit i handen.

Enligt programmet skulle de vara ca 7000 stycken hundar totalt på båda dagarna, förstås inte samtidigt.

Men det snurrade runt en jäkla massa jyckar på hela mässområdet.
Raserna jag ville kika närmare på var Chihuahua och Shiba, vi gick förbi varje monter för att se om det var någon mer ras man kunde fastnar för, och innan vi hittat på dem raserna vi sökte fann vi en ras som är ganska ny i Sverige och är sedan 3 år tillbaka reggad i SKK. som godkänd ras. RUSSKIY TOY!!!

Russkiy toy
(Bild hittad på google sök)
Världens sötaste och goaste hund jag mött. Hur bedårande som helst.
Just dena färg som hunden har på bilden är den färg jag vill ha på min, när jag kommer köpa den.
Rasen är väldigt lik Chihuahuan i storlek och vikt, men skiljer sig en del i kroppsbyggnaden.
Slankare kropp och mer framåt i sitt sätt att vara.

Mer om rasen går att läsa på rasklubben: http://www.srtk.se/

Tycker denna ras är något som passar mig mer i smak än Chihuahuan som jag tidigare velat ha.

Shiban kollade vi mer närmare på och den rasen är oxå perfekt för mig och Ove.
För den rasen är verkligen en riktig familjemedlem.
Bra psyke och robust så barnen kan ha något att leka med när dem väl tillkommer i familjen =)

Har diskuterat igenom de här med Ove, om hund och han verkar positiv till det och de känns bra för jag kommer aldrig klara av en hund på egen hand.

Jag är helt såld på rasen Russkiy toy och så fort tillfälle ges så ska vi köpa en sån!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0