Midsommar -08 i stockholm!!

Midsommar för mig är färsk potatis, gräddfil med gräslök och senaps, inlagd eller löksill!!
Vad tänker ni på när ni hör ordet midsommar???

Högtider överhuvudtaget är inget jag faktist gillar, med tanke på att man tänker mer på famlijen och då inser man att vilken familj jag egentilgen har!!!

En far som aldrig ringer och hör hur man mår, förutom när han hört att man gjort något han inte tror man klarar så frågar han hur de gått, som om han väntar på att höra att "nej, jag klara de inte"
Någon som inte tror man klarar av något, som när jag ville köpa lägenheten, så var de:
- Nej de är bara dumt och köpa lgh. nu när ränterna går upp och du klarar väl inte av att hantera pengar, den kommer sjunka i värde så står du där med massa skulder som du inte klarar....

Vet alla säger de, han menar bara väl men säg de inte på de sättet då!!

Även om han sa så, köpte jag lgh. och han har aldrig ens varit hit för att se den...och jag har ägt den i mer än 4 månader!!
Ja ja min kärlek har alltid varit till min MAMMA hon som man frågat om vad saker betyder, undrat hur allt fungerar, varit nära hela uppväxten tills hon valde att gå till mormor på "andra sidan"
En famlij som blev helt knäckt där ingen visste något egentilgen, varför ville hon inte vara med oss???!!

Nu 7år senare vet man mer än då, jag har aldrig känt att kärlek funnits mellan far och mamma, konstigt nog aldrig sett dem kyssas eller kramas (ok, föruton när mamma var riktigt full och inte kunde gå) ingen öm smek som visar ens en gnutta kärlek mellan man och kvinna. Något man verkligen behöver om man ska klara av en stor familj med 5st normala barn som kommer upp mot tonåren och är riktigt störiga och otacksamma.
Minsta dottern med ett rejält svårt handikapp som inte är så snabb i utveckligen. Där all daglig tid går åt.
En svärmor som bor 20 meter bort och tar kål på lugnet, hon vill oxå alltid de bästa men blir oftast tolkat fel!!

Ja som sagt en mamma jag tyvärr inte har vid livet. -JAG SAKNAR OCH ÄLSKAR DIG SÅÅÅ!!

Men livet går vidare och därför är mina syskon de viktigaste i mitt liv, önskar er all min lycka var eviga minut.

Är faktist riktigt glad att jag kan träffa er oftast varje dag då jag jobbar, eftersom vi har samma arbetsplats =)
Dock inte min broder som jobbar med lantbruk som jag tyvärr inte träffar särskillt ofta men den gånger vi gör de är det alltid trevligt att se dig!
Så kontakten med mina syskon är en stor puzzelbit i mitt hjärta!!
Vid högtider som denna så är vi oftast inte tillsammans för då har var och en något annat för sig!
Cecilia (cissi) har sin  familj, Ella, Ida och Stefan. Alltid ute med deras båt.
Frida med lilla goa Filip och Johan.
Linda och Robert har sina kompisar, de hittar alltid på något.
Så jag, som i år äntligen kan dela denna midsommar med någon jag verkligen tycker om så otroligt mycket min Ove!! 

Planen för denna midsommar var att åka till stockholm, båt ut på vattnet i skärgården med Ove och våra vänner Fredrik, Sandra med lilla lea.
Tyvärr så hade man jobb schema från 9-14.15 men den korta tiden gjorde inte dagen så mycket sämre, man får ju faktist pengar :P
Efter jobbtiden blev jag upp hämtad av Ove och vi hämtar grejorna hemma i uppsala som jag behöver ha sen bär de av till stockholm.
Några timmar senare sitter vi en båt på östersjön med mat vi ska äta när vi hittat ett lämpligt ställe att stanna på!
Maten blir färdig stekt kyckling med sallad, fetaost och öl med ölkorv...med midsommar mat som jag tror vi var ganska ensamma om.
Men inte är jag ledsen för att jag inte fick sill, färsk potatis eller gräddfil med gräslök, utan glad att få dela tiden med Ove och för engångs skull inte göra som man alltid gjord.
Efter båt turen åkte vi hem till fredrik och sandra där jag kanske var något sådär osocial när jag somande i soffan, men klockan blev sent så var de ändå en fredag, slutet av en jobb vecka.
Tack för en trevlig tur på Sjön!

Att få uppleva något nytt på högtider som denna gör att man inte tänker lika mycket på hur min familj hade det förr och hur den varit.
Som när vi satt hemma och fixade inför maten medan far fixade djuren, vi då hade. Alltid var far sen in och vi var jätte hungriga och farmor var man redan helt galen på för hon babblade på hela tiden....!
Men de var den tiden och inte NU...!!

Nu är midsommar för mig en trevlig dag där man kan hitta på något lite över den vanliga vardagen med underbara människor omkring sig!

Så i eftersoktt EN RIKTIGT GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLA!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0