GOD JUL!!

Inget jobb på två dagar o de är inte ens lördag och söndag, ännu, denna vecka har varit och kommer bli riktigt soft.
Har jobbat Måndag och Tisdag, ska jobba imorgon osså.
Det bästa på hela veckan är att jag har ledig i helgen.

Vad om detta, jo de har varit JULAFTON och idag är det JULDAGEN.
Vilket betyder stängd för varuhuset jag jobbar på.

Vad har ni själva gjort eller kanske kommer göra?

Min julafton började med att vakna upp mysigt och härligt, som alltid bredvid min älskade Ove och skönt att få känna ledigheten, för de fanns ingen riktigt tidspress, eller jo vid 12 skulle vi äta jullunch med Palle, Oves far.

Bara de kändes kul att få göra iorning sig för att åka iväg för att umgås lite extra denna dag.
Tyvärr kom mina känslor för saknaden av min familjs jul som iof. inte varit något specielt över mest bara stress med gran, mat och få se på Kalle osv. som man har upplevd de. Rörigt som vanligt med andra ord. 
Men just detta att alla är under samma tak.
ALLA I FAMILJEN

Med ett uppdukat bord och varmt välkommnande så kände jag att det som varit, var förr och nu är idag.
Maten var god och precis lagom lätt för att vi inte skulle äta oss allt för mätta till det större julbordet närmare kvällen.
Tack för det ännu en gång, svärfar =)

Här blev det dagens första julklappsöppning...Tack Ove =) ska bli spännande vad jag köper för detta presentkort.

De är alltid trevligt att få träffa alla vi har oss nära och göra något tillsammans, som när klockan slog 15.00 var vi sex personer i soffan framför Kalle o hans vänner, sen om inte alla gillade de lika mycket, som en annan, så satt vi där tillsammans allihopa, härligt!!

Sen bar det av till Oves kusiner, där ett stort julbord skulle serveras, tillsammans med Eva, Oves mor och hennes Ludde, med fler. 
Att bara känna sammhörigheten, alla samlade under ett och samma tak fick mig att bara vara. Helt tankefri från all sorg och saknad just denna tid som alltid är en av dem svåraste tiderna.

Det blev massa mat, dryck och klappar denna kväll, vilket var jätte trevlig även om jag höll på att somna innan vi åkte hem. Men klockan blev sent...
För idag blev det inte direkt någon sovmorgon, ut till Ovanby för ännu mer mat =)

Men tyvärr får jag avbryta denna skriv tid för att jag ska jobba i morgon men jag kommer med mera info om hur de kändes att träffa alla syskonen och tillhörande familjer plus farmor och pappa.
Vid ett senare tillfälle...


Jag måste ialla fall sammanfatta dessa två dagar som härliga och otroligt underbara, för att med några ord få grep om vad jag känner.
Även om mina tidigare julaftonar inte bestått av hela min familj så har jag varit nära dem jag känner mig trygg hos.
Vilket har varit lite olika...från år till år.

Nu kommer tiden gå super fort, om bara sex dagar är det NYÅRSAFTON.
Sen kommer härliga, underbara 2009. Med massa upptåg och händelser!

Men tills vi ses igen HA EN RIKTIGT GOD JUL!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0